مخزن های دو جداره پلی اتیلن

کاربرد مخازن:

– مخازن نگهداری آب آشامیدنی

-مخازن نگهداری مواد سوختی(نفت،گازوئیل،بنزین و….)

– مخازن نگهداری مواد شیمیایی(اسید،باز و….)

– مخازن نگهداری سیالات

– مخازن نگهداری انواع گرانول

مزایای مخازن پلی اتیلنی:

– قیمت مناسب:

قیمت مخازن پلی اتیلن دوجداره در بسیاری از موارد قابل رقابت با انواع دیگر مخازن است.همچنین با در نظر گرفتن هزینه های جانبی و از همه مهمتر بحث زمان و سرعت عملیات نصب،استفاده از این مخازن بسیار مقرون به صرفه تر از سایر مخازن پیش ساخته می باشد.

– مقاومت بالا در مقابل خوردگی:

مخازن پلی اتیلن به علت داشتن خواص بسیار مطلوب ضدخوردگی بهترین گزینه برای نگهداری مواد خورنده نظیر اسیدها و ترکیبات فعال شیمیایی هستند.

– بهداشتی بودن:

پلی اتیلن ماده ای است که از لحاظ شیمیایی غیر فعال بوده و با مواد دیگر واکنش نشان نمی دهد.این خصوصیت باعث می شود برای نگهداری موادی نظیر آب آشامیدنی که مسائل بهداشتی و زیست محیطی برای آنها بسیار مهم است. مخازن پلی اتیلن بهترین گزینه می باشد.

– دوام و عمر طولانی:

مخازن پلی اتیلن به علت مقاومت مناسب در شرایط جوی مختلف و انعطاف پذیری از دوام بالایی برخوردار بوده.خصوصا در مواردی که نیاز به مدفون نمودن تانک مورد نظر وجود دارد انعطاف پذیری پلی اتیلن مقاومت آن را در مقابل فشارها و نیروهای اعمالی بالا می برد.

– بدون نشت:

تانکهای پلی اتیلن به سبب امکان اتصال لبه ها و زوایا به صورت جوشی،به طوری که اتصال جوش به قدرت و استحکام خود ماده پلی اتیلن است،هیچگاه از محل اتصال دچار نشتی نمیشوند.

– قابلیت تولید متنوع:

مخازن دو جداره پلی اتیلن در ابعاد و اندازه های مختلف و با خصوصیات متنوع قابل تولید هستند.

شرکت روداب پلاست توانایی تولید مخازن با ظرفیت 1 تا 50 متر مکعب را دارا بوده و درضمن در صورت اتصال مخازن به یکدیگر امکان ساخت مخازن صدها متر مکعبی نیز وجود دارد.

-نصب آسان:

در مقایسه با سایر مخازن و تانکها،انواع پلی اتیلنی آنها از وزن بسیار کمتری برخوردار بوده و این مساله کاهش بسیار زیادی در هزینه های حمل و نقل،تجهیزات مورد نیاز برای نصب،نیروی انسانی مورد استفاده … ایجاد می نماید.

– نصب مخازن پلی اتیلن:

مخازن را می توان هم به صورت مدفون و هم به صورت روباز نصب نمود و همچنین به صورت استوانه افقی و یا در حجم های کوچکتر به صورت استوانه عمودی قابل نصب هستند.

– طول عمر مخازن:

این مخازن با مواد اولیه PE80 تولید می گردد و به صورت دوجداره بوده و مواد ضد اشعه خورشید نیز افزوده شده است و در شرایط درجه حرارت 20 درجه سانتی گراد 50 سال عمر دارند.

 

– مقاومت در برابر شوری و تلخی آب یا خاک:

نصب این مخازن در مناطقی که نزدیک سواحل دریا می باشد و رطوبت و یا آب دریا باعث خورندگی مخازن می شود،مخازن پلی اتیلن تنها گزینه برتر در این مناطق می باشد.

– مقاومت در مقابل گرما و سرما:

این مخازن از+45  تا -50 درجه در بلند مدت قابلیت تحمل گرما و سرما را دارند و در مناطق کوهستانی بعلت دوجداره بودن مخزن و خاصیت عایق حرارتی پلی اتیلن،عملکرد این مخازن از دیگر مخازن شرایط بهتری را دارند.

– مقاومت در برابر زلزله:

با توجه به خاصیت انعطاف پذیری پلی اتیلن ،مخازن دو جداره در سوانحی مانند زلزله بهتر عمل می نمایند و کمترین صدمه را متحمل میشوند.

– قابلیت جا به جایی:

مخازن دو جداره را میتوان در صورت نیاز بارها جابجا نمود و در مناطق مختلف ار آن استفاده نمود.

– استفاده در دریا:

با توجه به خاصیت ضد خورندگی این مخازن می توان از آنها به عنوان شناور در آب دریا یا دریاچه ها استفاده نمود و یا با اتصال مخازن به یکدیگر به عنوان اسکله یا پل شناور استفاده کرد.

– استفاده از مخازن جهت واکنش های شیمیایی:

با توجه به اینکه این مخازن دو جداره می باشند.در صورتیکه جهت تولید محصول،واکنش شیمیایی انجام میگیرد و در اثر واکنش گرما ایجاد میشود.میتوان آب سرد را در جداره مخزن گردش داد.لازم به ذکر است در کوتاه مدت حداکثر درجه حرارت قابل تحمل پلی اتیلن 80 الی 90 درجه سانتی گراد می باشد.

 

– مخزن دوجداره پلی اتیلن در مقایسه با مخازن تک جداره پلی اتیلن استحکام خیلی بیشتری دارند و کیفیت مخازن دو جداره قابل مقایسه با مخازن تک جداره که با روش قالب دورانی یا تزریقی یا با روش بادی تولید میگردد نمی باشد.

-کلیه محصولات این شرکت دارای شناسنامه تولید می باشند و 10 سال بیمه تضمین کیفیت (بیمه ایران)را دارند و این شرکت به مدت 10 سال خدمات پس از فروش محصولات خود را ارائه می نماید.

– کلیه مخازن تولیدی این شرکت پس از تست آب بندی تحویل مشتری می گردد.